Een salonmerk met een rijke geschiedenis

Al meer dan 55 jaar maken wij natuurlijke huidverzorgingsproducten waar professionals graag mee werken. 

salonmerk Beauté Royale timeline
HISTORIE BEAUTÉ ROYALE

“De finesses kun je alleen voelen.”

De oorsprong van het merk ligt hier in Nederland. Het grote Duitse concern Hoechst vroeg in 1963 aan een bekende Nederlandse farmaceut in Oegstgeest om een huidverzorgingslijn te ontwikkelen. Dit farmaciebedrijf was Dutim, waar ook de merken Dermatol en Baby Love hun oorsprong hebben.

De huidverzorgingslijn kreeg de naam Beauté Royale. In 1970 verhuisde het bedrijf naar Alphen aan den Rijn. Daar kreeg Beauté Royale een eigen productieruimte.

Beautycaravan salonmerk

Het merk werd een succes. Beauté Royale was in de jaren ’70 en ’80 verkrijgbaar bij de drogisterij & parfumerie en werd een salonmerk. Er waren maar liefst 7 vertegenwoordigers in dienst om alles in goede banen te leiden. Regelmatig werd er een speciaal ingerichte caravan voor een paar dagen geparkeerd bij zo’n drogisterij. Op die manier konden klanten een behandeling krijgen van een Beauté Royale-schoonheidsspecialiste. Het concept van deze pop-up beautysalons was nieuw. Binnen no time was de caravan volgeboekt!

Valentijn Weber

Valentijn Weber leerde op zijn 22e het vak van cosmeticalaborant toen hij in 1968 in dienst trad bij Dutim. Begin jaren ’90 nam hij als hoofdlaborant het salonmerk Beauté Royale over uit het faillissement van moederbedrijf Dutim. Vanaf toen besloot hij deze hoogwaardige producten uitsluitend nog aan de professionele salons te leveren.

Valentijn is ruim 47 jaar, tot aan zijn pensioen, als laborant en eigenaar aan het merk verbonden geweest. Het logo van Beauté Royale is een eerbetoon aan zijn levenswerk.

 

Nieuw salonmerk

In de zomer van 2015 bedacht Dieter Jansen, na een jarenlange carrière in o.a. de cosmeticabranche, een totaalconcept voor schoonheidsspecialisten. Daarbij komen goede producten, kennisdeling en marketingondersteuning bij elkaar. Een nieuw concept waarmee hoogwaardige huidverzorging, via de schoonheidssalon, voor iedereen bereikbaar wordt. Simpelweg omdat iedereen het verdient om op professionele wijze te kunnen zorgen voor hun grootste orgaan; de huid.

Dieter ging op zoek naar een partij die een hoogwaardige natuurlijke cosmeticalijn zou kunnen produceren. Hij kwam in contact met Valentijn Weber, die op dat moment op zoek was naar iemand aan wie hij zijn bedrijf en het merk Beauté Royale kon overdragen; hij was inmiddels 69 jaar. Dieter was onder de indruk van de kennis en kunde van Valentijn. Na enig onderzoek zag hij in dat Beauté Royale de verborgen parel was waarnaar hij op zoek was. Het duurde niet lang voordat hij besloot om het bedrijf over te nemen. Vervolgens duurde het nog een jaar voordat alle kennis en kunde van Valentijn helemaal goed was overgedragen en geborgd.

Dieter heeft de productlijn van Beauté Royale uitgebreid en in een nieuw jasje gestoken. De ambachtelijke productie, de aandacht voor de producten en de hoogwaardige bestanddelen blijven ongewijzigd. Ook een webshop met aanverwante salonbenodigdheden paste binnen het totaalconcept. De onderneming kreeg een nieuwe naam, BeautifulYou, en is inmiddels de ‘revival’ van het merk Beauté Royale.

Ons team

De kracht achter Beauté Royale?

Dieter Jansen

Directie

Isa Lammers

Marketing en communicatie

Liese Ubink

Finance, data-management en marketing

Linda Brouwer

Klantadvies

Lisa den Boer

Productiebeheer

Nienke van der Maden

Social Media

Luna Jansen

Productie

Patricia Kroon

Trainster

Maaike Ververs

Trainster

ONS DNA

Wie wij zijn!

Authentiek

Beauté Royale wordt in eigen laboratorium geproduceerd. Elk product wordt met aandacht en op ambachtelijke wijze gemaakt. Tijdens een rondleiding kun je dit zelfs met eigen ogen komen bekijken!

Ervaren

Beauté Royale heeft een historie van ruim 55 jaar. De recepturen die wij gebruiken bewijzen zichzelf al decennia lang. Tevens hebben wij de kennis en ervaring om op flexibele en innovatieve wijze nieuwe producten te ontwikkelen.

Servicegericht

We zijn toegankelijk en geven onze klanten veel persoonlijke aandacht. Onze medewerkers denken met je mee, zijn passievol over het vak en de producten en zijn zeer servicegericht.